Fritidscenter Tingbjerg

Fritidscenter Tingbjerg driver bydelens klubtilbud for de 10-17-årige, bestående af 2 klubtilbud, Fritidsklubben og UngeVærket, derudover har fritidscenteret som det eneste i området en særlig indsats for de 18-23-årige, primært forankret i det opsøgende team og via matrikelløse aktiviteter.

Fritidscenter Tingbjerg har 18 medarbejdere, fortrinsvis pædagoger, fritidscenteret er organisatorisk forankret under Tingbjerg Skole & Fritid og Børne- og Ungeforvaltningen. Fritidscenter Tingbjerg er fysisk bestående af én matrikel på Terrasserne 40 i Tingbjerg, derudover anvendes adgang til svømmehal og faciliteter på Tingbjerg Skole. På hovedmatriklen ligger fritidscenterets trelængede bondegård med dyrehold bestående af både heste, geder, grise, høns, kaniner, fugle og en hund.

Fritidsklubben har 250 indmeldte unge i alderen 10-13 år, derudover 100 unge i alderen 14-17 år. Fritidscenter Tingbjerg er i det daglige drevet af den pædagogiske leder som refererer til skolelederen på Tingbjerg Skole & Fritid.